dimecres, 18 de gener del 2012

“Una mirada matemàtica"

  


Visita a l’exposició IMAGINARY “Una mirada matemàtica”


El martes 17 de enero el alumnado de matemáticas de 2º de bachiller, con los profesores de matemáticas Cristina Suay y Juan Fernando López, han visitado en el Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, Imaginary “Una mirada matemàtica”, una exposición interactiva organizada por la Real Sociedad Matemática Española (RSME) en la que se ponen de relieve la relaciones entre las matemáticas y el arte.


 La exposición consta de tres partes diferenciadas:
·         Una parte estática compuesta de obras de arte contemporáneo directamente vinculadas con los principios matemáticos.
·         Una segunda parte interactiva, dinámica, en la que se ofrecen diversos programas informáticos interactivos de visualización matemática. Por supuesto esta ha sido la parte que más ha interesado al alumnado, diseñando superficies con el programa “surfer”, realizando mosaicos con “morenaments”, o investigando un mundo matemático virtual con “jReality”. Todos estos programas se pueden descargar desde la web de la exposición (http://www.uv.es/imaginary/)
·         Y la tercera parte está dedicada al patrimonio geométrico universitario con una colección de figuras geométricas construidas en el siglo XIX y una selección de obras de arte contemporáneo de la colección de Martínez Guerricabeita de la Universidad de Valencia. 

    Jo sóc una de les alumnes que vaig anar a aquesta exposició; em va paréixer molt interessant. Quan el nostre professor ens va plantejar l´eixida, ens explicà que anàvem a vore i em va sorgir molta curiositat. Una vegada alli vaig poder vore moltes imatges molt boniques i sosprenents, sobretot en saber que les feien mitjançant la representació de funcions matemàtiques.
També hi vàrem poder utilitzar unes pantalles tàctils en les quals podies plantejar una funció matemàtica i el programa la representava i, fins i tot, podies imprimir-la per a endur-te-la com a record o presentar-te a un concurs. A més, en una altra pantalla, vaig poder fer un mosaic molt bonic amb la meua amiga utilitzant un altre programa. 
La veritat és que em va agradar molt la visita i la recomane a tots els meus companys i amics que vulguen anar a vore-la perquè és molt interessant.


                                                                                            Margarita García Espinós.2ºBach. B





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada